U heeft vast wel eens deze gekleurde tape gezien of zelf ervaren.

Maar wanneer gebruiken we de CureTape?

Het brede bereik van CureTape

Het toepassingsgebied van CureTape is erg breed. Behandeling van blessures, reduceren van ontstekingen of vochtophopingen (oedeem, maar ook haematomen), houdingscorrecties, behandeling van klachten door overbelasting (zoals RSI, tennis- of golfelleboog). Ook neuro-reflectoire beïnvloeding, bijvoorbeeld bij hoofdpijn of menstruatiepijn, behoort tot de mogelijkheden.

Zo is CureTape van toepassing bij verschillende klachten:

• Arm en hand
  • Been en knie
  • Enkel en voet
  • Nek en schouders
  • Rug
  • Ademhalingsklachten en hooikoorts
  • Stressincontinentie of zwakke blaas
  • Astma en COPD
  • Staat jou klacht hier niet tussen? bel dan gerust om te vragen naar de mogelijkheden.

Wat is dan het effect op de huid?

CureTape komt qua elasticiteit en gewicht overeen met de menselijke huid. Er wordt dan ook gebruik gemaakt van de elasticiteit van de tape ten opzichte van de elasticiteit van de huid, waardoor de tape een soort ´liftende werking´ heeft op de opperhuid. Hierdoor ontstaat een onmiddellijke drukvermindering, waardoor de bloedcirculatie en de lymfeafvoer weer worden hersteld. De druk op de pijnreceptoren neemt af en de ervaren pijn vermindert onmiddellijk. Door gebruik te maken van verschillende tapetechnieken, kunnen diverse effecten bereikt worden. Een belangrijk effect is het stimuleren van het zelfgenezend vermogen van het lichaam.

Waar staat het concept Medical Taping nu voor?

Voor een optimale werking van CureTape is het van groot belang dat de tape op de juiste wijze wordt aangebracht. Mede gezien het feit dat deze tapemethode fundamenteel verschilt van conventionele behandelmethodieken is goede scholing belangrijk. Overal ter wereld worden tegenwoordig op maat gesneden MTC-cursussen aangeboden die gegeven worden door gecertificeerde MTC-instructeurs.

Zelf heb ik de MTC curus in 2019 succes vol afgerond.

Tel: 06 20 79 92 78‬
E-mail: info@fysiosintnicolaasga.nl